De kallar sig feminister

De hatar män. De vill leva ett liv utan mäns framfart.
De isolerar sig i kvinnokollektiv där män inte är välkomna.
De är aktivister.
De kallar sig feminister.
Det är inte konstigt att inte fler vill kalla sig feminister.
Det är inte konstigt att begreppet feminism har fått en
negativ klang.
Jag vill kämpa för att begreppet ska få tillbaka sin
ursprungliga innebörd, nämligen "rörelse för kvinnors
jämställdhet med män".
That's it. Punkt. Finito. Slut. Så jävla enkelt är det!
Alla människor borde vara feminister i ordets rätta
bemärkelse.

Kommentarer
Postat av: Gurra

Nej alla borde inte vara feminister. däremot borde alla vara för jämnställdhet. Absolut ska kvinnor vara jämnställda med män men män borde få bli jämnställda med kvinnor också.

2010-05-13 @ 00:29:20
Postat av: camilla

Ja, men att vara feminist innebär endast att vara för jämställdhet mellan könen. Självklart ska alla människor ha samma rättigheter. Det betyder att man är feminist om man tycker så!

2010-05-13 @ 13:40:57
URL: http://towanda.blogg.se/
Postat av: Gurra

Jo jag vet att det i teorin skall vara så men i praktiken väldigt sällan är så, jag vet inte någon som kallar sig feminist och som kämpar för mäns rättigheter tillexempel. Jag tycker att begreppet feminism har blivit allt för missbrukat för att jag skulle vilja kalla mig själv det, tyvärr.

2010-05-18 @ 03:47:42
Postat av: camilla

jag håller med om det, betydelsen för feminism har blivit en annan än vad som var tanken. på grund av radikalfeminister bland annat som hatar män, de får en massa uppmärksamhet för att de är så radikala i sina åsikter. det är ingen uppmärksamhet på den vanliga svensson-personen med sunda feministiska åsikter. det är det jag menar, vill ha tillbaka den ursprungliga betydelsen för vad feminism står för! jämlikhet! det är det enda!

2010-05-21 @ 15:36:59
URL: http://towanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0