Jag ska komma ihåg det här en annan gång när allt känns skit.

Ja, ibland verkar livet vara bra. Helt enkelt bäst. Det bara flyter
på liksom.
Jaha, så tog man sjuksköterskeexamen och började jobba. Visst
har jag brutit ihop i tårar framför kollegorna, eftersom jag är ny
och inte har koll på allt. Men med fina arbetskamrater som stärker en
och med lite tålamod från en själv så kommer det bli en bra sjuksköterska
av mig med.
Och när man precis skulle sätta sig på Arbetsförmedlingens hemsida varje
ledig sekund för att söka jobb inför hösten, ja då ringer de från ens gamla
avdelning på St Görans sjukhus och frågar om man är intresserad av ett halvårs-
vikariat till hösten. Jo man tackar.
Och så har sommaren bara toppenväder att erbjuda. Och ett bröllop. Idag ska
jag faktiskt på bröllop, kyrkobröllop. Hon ska gifta sig med han som har hängt med
sen ettan på gymnasiet. Jag var med på deras första dejt. Kanske kommer jag
att gråta.
Och så har man en underbar kvinna vid sin sida, som man älskar över allt annat.
Life's good.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0