Vulkanutbrott och lite pedofili på det.

Senaste veckans skriverier har handlat om detta.
Blev själv påverkad i allra högsta grad när Eyjafjallajökull (?) på Island
hade utbrott förra veckan. Min kära kom inte hem från Piteå. Hon fick ta
tåget i ungefär trettontusen komma fyrtiofem år innan hon var framme
i Stockholm.
Om man vänder blad i någon tidning, vilken som helst, så finner man även
artiklar, krönikor och insändare i mängder om de katolska prästerna
och deras övergrepp på små barn. Hörde även en katolsk präst här i
Stockholm uttala sig i frågan om celibat. Han beklagade pedofilin och sa
att självaste syftet med att leva i celibat är att prästen ska kunna viga hela
sin själ åt att hjälpa andra och finnas till hands för kyrkan.
Jag undrar bara hur man kan undertrycka en så central del av
mänskligheten som sexualiteten? Eller jag har i och för sig redan fått svaret
på den frågan i alla artiklar, krönikor och insändare i tidningarna. Och genom
mitt eget sunda förnuft.
Det är ungefär som i dokumentären jag nyss såg på SVT om personer som
är troende kristna i Danmark som "valt bort" sin homosexualitet för att kyrkan
inte accepterar en aktiv homosexuell. Dock accepteras en icke aktiv homosexuell.
Whaaaat? Där fanns i alla fall en kvinna som hade valt bort sin homosexualitet
för att kunna utöva sin tro, gift sig med en man och menade på att hon kunde undvika
att "trilla tillbaka till homosexualiteten" genom att undvika vissa situationer. Hon tog
exempel från olika sjukdomar som diabetes och gikt och att man då undviker att äta
vissa saker. Exempel från olika sjukdomar. Andra sjukdomar utöver homosexualitet?
Hujedamig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0